SEGÍTŐ HUMAN ANGYALOK  EGYESÜLET

SEGÍTŐ HUMÁN ANGYALOK

                                                        Egyesület

 

 

                        Alapszabálya

 

 

az Egyesület Közgyűlése által 2016. 01. 12.-én elfogadott módosításokkal egységes szerkezetbe szerkesztve. A módosítások dőlt betűvel kerültek szedésre

 

A SEGÍTŐ HUMÁN ANGYALOK Egyesület közgyűlése Magyarország Alaptörvénye, az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. Tv. illetőleg a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi III. törvény előírásai alapján, a mai napon az egyesület Alapszabályát az alábbi tartalommal fogadta el:

 

 

 I.

  Általános rendelkezések

 

1. Az Egyesület neve: SEGÍTŐ HUMÁN ANGYALOK Egyesület

 

  2. Az Egyesület székhelye: 2212 Veresegyház Ráday u. 98.

 

  3. Az egyesület alakulásának éve: 2011. év

 

  4. Az Egyesület működési területe kiterjed a Magyarország egész területére és külföldre egyaránt.

  6. Az Egyesület jogállása: önálló jogi személy, önkormányzattal rendelkező non-profit szervezet

5.Az Egyesület együtt működik minden olyan hazai és külföldi egyéni,- valamint gazdálkodó és társadalmi szervezettel, természetes személlyel, amelyek, és akik segítik céljai

megvalósításában.

 

6. Az egyesület önálló jogi személy, önálló ügyintéző és képviseleti szervvel, amely az Alapszabályban meghatározott célra alakul, és nyilvántartott tagsággal rendelkezik, feladat megvalósításában önálló.

 

7. Az egyesület nem zárja ki, hogy szolgáltatásaiból tagjain kívül más is részesülhessen, adott feltételekkel és módon,- és helyen.

 

8. Közvetlen politikai tevékenységet nem folytat, szervezete pártoktól független és azoknak anyagi támogatást nem nyújt, a szervezet politikai pártokat sem közvetlenül, sem közvetve nem támogat

 

 

II.

Az Egyesület céljai, illetve azok megvalósítása

Az Egyesület legfőbb céljai, célkitűzései,- melynek megvalósítását az alábbiakkal kívánja elősegíteni:

 

Az Egyesület célja a zsidó hagyományok, és kultúra ápolása, megismerése, és megismertetése. Fenti célon kívül az Egyesület célja az egész társadalom vonatkozásában a bármilyen megváltozott egészségi állapottal,- egészségkárosodással,- ebből eredő nehézségekkel,- akadályozottsággal,- fogyatékossággal élő(mozgás,- egyéb szervi, stb.),,- részképesség zavarral- problémával,- különböző sérülés specifikummal,- specifikus egészségi problémával,- halmozott egészségkárosodással,- egészségében megváltozott képességgel,- részképességgel és munkaképességgel élő-, valamint ezen,- és bármely más ok miatt hátrányos,- halmozottan hátrányos,- valamint nehéz szociális,- életviteli,- és krízis helyzetben lévő,- illetve az ezzel küzdő embereket,- családjukat és mindezen csoportok segítését célozza főképp szociális, valamint humanitárius és egyéb módon, - az élet főbb területeit is érintve – a kitűzött céloknak megfelelően - közcélokat - közérdekeket is figyelembe véve-, mindezt szolgálva és egyben megvalósítva fokozatosan bővülő komplex szolgáltatásaival.

 

Fő céljának és feladatának tekinti többek között ezen célcsoportok:

 

 - társadalmi integrációjuk,- esélyegyenlőségük elősegítését,

 - életminőségük,- életkörülményük,- szociális,- kulturális,- társadalmi helyzetük javítását,

 - egészségük,- egészségi állapotuk jobbítását,

 - munkában,- tanulásban,- egyéni,- és társadalmi életben való nagyobb és teljesebb részvétel segítését,

 - személyiségük harmonikusabbá tételét,- problémáik,- nehézségeik mérséklését,

 - alapvető emberi joghoz való hozzásegítését,

 - az érintettek és a társadalom közötti hatékonyabb kooperáció,- kommunikáció ( tolerancia,- másság

  elfogadása),- valamint érdekvédelmük segítését,

 - az adott életterületen minél szélesebb és több irányban történő megsegítésüket.

 

 Célok megvalósítása:

 

Többek között:

 

1./ A Zsidó Hagyományok ápolása tekintetében:

 

Feltérképezi a Magyarországi zsidó temetkezési helyeket, ezeket ápolja, karbantartja, ezekről képes ismertetőt készít, amelyben fel vannak sorolva, és képpel meg vannak jelölve az ott nyugvó híres, vagy helyileg jelentős személyek sírjai, ezekről a személyekről, életükről rövid ismertetőt közöl, ezt kiadja, valamint a világhálón hozzáférhetővé teszi. A temetőket karbantartja, ápolja, a sírokat rendbe hozza.

 

2., Szociális téren:

 

A szociális alapszolgáltatásba tartozó és egyéb szociális jellegű tevékenységek, és az ezekben résztvevők megsegítése. Főbb vonalakban:

 

Családsegítés,- családgondozás,- mentorálás. Információnyújtás, tanácsadás. Jogsegélyszolgálat. Család,- és érdekvédelem. Gyermek és ifjúságvédő programok. Szociális és egyéb,- szociális jellegű tevékenység. Közösségi szolgáltatás,- segítségnyújtás /lakókörnyezeten belül,- azon kívül/,- házi segítségnyújtás, idősgondozás. Támogató szolgálat- /egészségében akadályozott,- specifikus egészségkárosodással,- fogyatékkal élők segítése,- ügyintézésben segítés,- speciális segítségnyújtás lakókörnyezetben és azon kívül,- speciális személyszállítás,- kísérés,- személyszállító szolgálat,- stb./ Az Egyesület Budapesten, a XIII. kerületben, és az országban máshol is, igény szerint ingyenes jogi tanácsadást nyújt, jogi segítségnyújtást biztosít, amelyhez bárki hozzáférhet.

 

3. Mentális és szenvedélybetegek segítése.

 

Habilitációs és rehabilitációs célú foglalkoztatás,- foglalkozások, mindezek és mindezekben résztvevők megtámogatása. Meglévő készségek,- képességek megtartása,- fejlesztése érdekében különböző fejlesztői,- munkajellegűi,- szociális,- szocio- és egyéb terápiás jellegű tevékenységek,- foglalkozások,- foglalkoztatások,- valamint ilyen és ehhez hasonlo jellegű szolgáltatások,- klubok,- műhelyek,- stúdiók (pld.: (egészségmegőrző,- mozgás,- művészeti- gyógy/fejlesztó- pedagógiai,- egyéb,- információs, - tanácsadási,- mentális,- oktatási,-felzárkóztatási,- informatikai, - stb.) felkutatása,- és/ vagy esetleges létrehozása,- illetve az ebben résztvevők megsegítése. Korai fejlesztés segítése. Szociális,- mentális gondozás. Önsegítő csoportok segítése.

Munkaerőpiacon hátrányos helyzetű rétegek képzésének,- foglalkoztatásának elősegítése. Megváltozott egészségi állapotú,- és munkaképességű személyek részére védett munkahelyeken történő elhelyezkedésében segítés . Napközi,- családi napközi,- napköziotthon,- napközbeni ellátás,- az ebben résztvevők segítése. Sport,- szabadidős tevékenység. Közösség építő,- fejlesztő,- valamint egyéni és csoportos program,- programszervezés.

  Mindehhez szükséges lehetőségek,- és feltételek (személyi,- tárgyi,- anyagi, egyéb) felkutatása,- lehetőségek szerinti biztosítása, - illetve mindezekben résztvevők segítése.

 

4., Egészség terén:

 

Egészségmegőrző,- betegségmegelőző,- egészségfejlesztő tevékenységekben,- szolgáltatásokban résztvevők segítése. Egészséges életmód elősegítése, egészségmegőrző programok szervezése,- megvalósítása,- ebben segítés. Különböző hagyományos,- alternatív,- tradicionális gyógyászati,- és gyógymódok,- valamint különböző egészségmegőrző,- fejlesztő terápiák,- terápiás jellegű kezelések,- alkalmazások,- és mindezek lehetőségéinek,- igénybevételi lehetőségeinek kiaknázása,- valamint az ebben résztvevők teljes körű megsegítése. Egészségügyi, és - drog prevenció. Mentális és szenvedélybetegek segítése. Mentálhigiéné. Mentális és lelki segítségnyújtás. Egészséges életmódra nevelés. Egészségmegőrző,- fejlesztő,- terápiás jellegű klubok,- műhelyek,- stúdiók feltérképezése,- esetleges létre hozása. - valamint az ebben részt vevők megsegítése.

 

5., Sport, mozgás terén:

 

Különböző rekreációs,- sport,- sportjellegű,- mozgás,- mozgásjellegű és nem mozgásos sport és sport jellegű tevékenységekben,- valamint mozgás fejlesztésben,- rehabilitációban résztvevők segítése

 

 Mozgáskultúra életmódbeli bemutatása,- átadása,- személyre szóló fejlesztése célcsoport tagjai részére.

 

Sport,- mozgás,- sportjellegű,- valamint rekreációs tevékenységek, rendezvények megszervezésében,- létrehozásában is részt veszünk. Sport, mozgás jellegű klub/ok, műhelyek létrehozása,- és / vagy ebben segítés.

 

Rekreációs jellegű,- valamint sport,- mozgás és nem mozgásos jellegű klub/ok,- műhely/ek,- stúdiók létre hozásában segítés, valamint ilyenek működtetése. Para sportokban is résztvevők segítése.

Sport,- mozgás révén a test,- lélek,- szellem lehetőség szerinti harmonizálásának megsegítése.

 

4.6 Kulturális téren:

 

Olyan rendezvények,- fesztiválok,- kiállítások,- kulturális műhelyek,- klubok, stb. létrehozásában,- szervezésében működik köre az Egyesület,- melynek tematikája mindezzel összeegyeztethető

 

Népi,- kultúrai hagyományok továbbélését, célcsoportjaink saját közösségeiben,- illetve szélesebb társadalmi közösségben (társadalmi integráció keretében is) Az Egyesület kiemelten foglalkozik a zsidó hagyományok ápolásával, a zsidó kultúra megismerésével, terjesztésével, működésével.

 

Különböző kulturális klubok,- (alkotó) műhelyek létrehozása, ennek pártolása, mely a célcsoportok műveltségét,- kulturális fejlődését, szabadidős tevékenységét, illetve non,- és kreatív tevékenységét,- művészi alkotását is segíti, illetve szintén jobbítják hátrányos helyzetű embertársaink, valamint tagjaink közérzetét (szabadidős tevékenységek is). Ifjúságunk kulturális fejlődésének segítése.

Az Egyesület a székhelyén kulturális, rekreációs és szabadidő klubot működtet, amely klub tevékenységében klubtagsági váltása mellett bárki részt vehet, nem csak az egyesület tagjai. A klubtagsági ingyenes, és egy évre szól, amely időtartam meghosszabbítható. A klubtagok, ha szándékoznak, az Egyesületbe beléphetnek.

 

A klubban kötetlen szabadidős rendezvények, ismeretterjesztő elődadások, rekreációs programok, képzések, továbbképzések kerülnek megtartásra, lebonyolításra.

 

7., Ismeretterjesztés,- oktatás,- nevelés,- képességfejlesztés, támogatás

 

 Különösképpen a gyermek és az ifjúság, a jövő nemzedék, - valamint a lakosság számára a globális szintű ismeretterjesztés formális,- non- formális ismeretterjesztés és oktatás eszközein keresztül többek között:

 

 - gyakorlati megtapasztalás útján a különböző hátránnyal élő emberek életének bemutatása,

 - egészséges életmódra nevelés, az egészségre ártalmas tényezők hangsúlyozása, egészségi és drog

  prevenció, különböző hagyományos,- alternatív egészségmegőrző, és mozgás kultúra ismeretterjesztése

 - bűnmegelőzés,- áldozatvédelem,-katasztrófa(természeti és egyéb) védelem terén információnyújtás,

 - az élő,- állat,- növény, valamint a természet világ megismerésére,- szeretetére, védelmére nevelést,

felelősségteljesebb állattartás,- környezettudatosabb közösség fejlesztés,

 - az élet egyéb területeit érintő kérdésekben ,

 - különböző életmódbeli minták bemutatása,- megismertetése,

 - különböző kultúra,- nép,- népszokás bemutatása,

 - régebbi és jelenkort érintő témák, tapasztalat cserék

 - stb..

Ifjúság számára tanulmányaik,- képességeik,- készségeik,- tehetségük fejlesztése, pályaorientációjuk elősegítése.

 Nehézségekkel küzdő, valamint hátrányos helyzetű gyermekek, és ifjúság részére különböző fejlesztői tevékenységek,- foglalkozások, egyéb tartalmas ismeretszerzés,- nevelés, oktatás,- rekreációs tevékenységek, pályaorientáció, stb..

 

Hátrányos helyzetű embertársaink valamint tagjaink részére is az életkörülményei jobbítása és szakmai előmenetele végett tanulmányainak megsegítése, valamint különböző ismeretterjesztés többek között problémáik, élethelyzeteik megoldásával,- helyzetkezelésével kapcsolatban (önsegítői,- túlélési, munkába állási és egyéb technikák, stb.).

 Különböző témájú ismeretterjesztés, fejlesztés,- fejlesztő foglalkozás, oktatás különböző kor,- és célcsoportok részére. Különböző jellegű és módú képesség,- készségfejlesztés,- terápiás fejlesztés. Mindezekben résztvevők megsegítése

 

Mindezeken kívül az eltérő sérülés specifikummal rendelkező emberek részére segítő kutyák oktatásában,- valamint állattartással kapcsolatban gazdák és kutyák oktatásának megsegítése.

 

Különböző széleskörű ismeretterjesztésre is alkalmas kiadványok,- prospektusok szerkesztése,- valamint képi,- és vagy hangos technikai eszközök által történő szerkesztése, elkészítése,- és kibocsátása.

 

 

8., A tevékenységekkel kapcsolatos széleskörű ismeretszerzés, kutatás,- közlés

Szellemi műhely kialakítása, létrehozása, valamint mindazzal kapcsolatban kutatás, ismeretgyűjtés, tanulmányok, mely az egyesület tevékenységei körébe beleesik. Mindezekről valamely módon ( nyomtatvány, prospektus képi, hangos)közreadása. Kiadványok, prospektusok szerkesztése, kiadása (képi, írott,- hangos), Honlap,- pr,- marketing kutatás, stb.

9., Hazai és külföldi hasonló szervezetekkel, illetve magán és szakemberekkel jól kooperáló kapcsolatok kiszélesítése tevékenységeinkből adódóan (szociális,- egészségi- kulturális, egyéb területeken is

 

10., Jogvédelem:

Egyesületünk kiáll az alapvető emberi,- gyermek-ifjúság,- esélyegyenlőség,- kisebbségi és egyéb jogokért, állat,- természet,- környezetvédelmi jogokért, mindezek sérthetetlenségéért. Jogsértés elleni védelem.

11., Az Egyesület céljainak megvalósítása érdekében szakmai szövetség tagja lehet, más hasonló szervezethez csatlakozhat, valamint együttműködhet meghatározott célból és okból hasonló,- vagy más szervezetekkel közös célok megvalósítása érdekében.

 

12., Az Egyesület céljaival összefüggő Programok, projectek, lebonyolítása, pályázatok kiírása, lebonyolítása, tanulmányok készítése. Pályázatok figyelemmel kísérése. Az Egyesület részvétele mások által kiírt pályázatokon.

 

  13., Adomány gyűjtés,- és karitatív tevékenységek

 

 Adomány gyűjtés, karitatív tevékenység, mely által szükség szerint segítséget nyújt embertársainak anyagi,- tárgyi,- eszközi, szellemi , és egyéb tekintetben is. Szponzorok, adományozók felkutatása.

 

14., Kiadványok, honlap szerkesztése, írott,- képi,- hangi anyagok szerkesztése, megjelentetése.

 

15., Szálláshelyek (hazai,- külföldi) felkutatása,- megszerzése (különböző egészségi kezelésekhez, valamint táboroztatáshoz,- cserenyaraltatáshoz,- rekreációs és egyéb tevékenységekhez, nyaraltatáshoz

 

16., Közösségformálás és a mindennapi emberi együttélés kulturális szintjének emelése (integráció), különböző kulturális,- oktatási,- zenei,- művészeti,- sport,- mozgás,- és egyéb lehetőségek és tevékenységek kiaknázása, felkutatása,- megteremtése, lehetőség szerinti biztosítása. Gyermekeknek,- ifjúságnak és felnőtteknek sport,- zenei,- kulturális,- és egyéb programok szervezése, részvételi lehetőség biztosítása.

 

 17., Szabadidős,- rekreációs tevékenység során és ennek kiaknázásával segítjük embertársaink testi,- lelki,- mentális regenerálódását. Tagjaink részére üdülési, sport- és szabadidős tevékenységek felkutatása,- szervezése,- lehetőség szerint biztosítása. Ezzel kapcsolatos rendezvények, utazások szervezése.

 

18., Komplex,- teljes körű irodai,- ügyviteli,- adminisztrációs,- számítógépes,- számítástechnikai szolgáltatás,- nyomtatás,- másolás,- sokszorosítás,- faxolás,- különféle ügyintézés,- ügyintézésben segítés,- fordítás,- tolmácsolás,- stb.

 

 19., Helyi közösségekben civil kezdeményezések támogatása, elindítása.

 

20.. Személy,- speciális személy és betegszállítás rászorulok részére szükség szerint,- hozzátartozó kíséretében is, valamint esetlegesen jelző,- és mentő kutyával együtt.

 

21, Önkéntes segítői tevékenység,- szolgálat és mindezen hálózat létrehozása.

 

22., Határon inneni,- Határon túli és Nemzetközi kapcsolatok /szakmai,- civil, stb./ továbbépítése,- ápolása.

 

 

  III. fejezet

  Az Egyesület tagjai

 

1. Az Egyesületnek rendes, pártoló és tiszteletbeli tagjai lehetnek.

 

2. Az Egyesületnek rendes tagja lehet minden olyan természetes és jogi személy, aki/amely egyetért az Egyesület célkitűzéseivel, elfogadja az alapszabályt, kitölti a belépési nyilatkozatot, és rendszeresen fizeti a tagdíjat.

 

3. Az Egyesületnek pártoló tagja lehet minden olyan természetes és jogi személy, aki/amely egyetért az Egyesület működésével, ehhez anyagi, szakmai, erkölcsi vagy más támogatást nyújt.

 

4. Az Egyesületnek tiszteletbeli tagja csak természetes személy lehet. Tiszteletbeli tagoknak választhatók a közgyűlés által azok a magánszemélyek, akik az Egyesületnek különleges, kiemelkedő szolgálatot tettek. A tiszteletbeli tagok felvételéről az Egyesület közgyűlése határoz.

 

5, A tagok felvétele belépési nyilatkozat alapján történik. A tagokat az Egyesület Elnöke nyilvántartásba veszi és a rendelkezésre bocsátott adatokat a személyiségi jogok és adatvédelmi szabályok betartásával megőrzi. A tagok felvételéről az Elnökség dönt.

 

6, Az Egyesületnek külföldi állampolgár rendes vagy pártoló tagja egyaránt lehet.

 

 

IV.

A tagok jogai és kötelezettségei

 

1. A rendes tag jogai:

Az Egyesület tagja (jogi személy képviselője) az Egyesület bármely tisztségére megválasztható.

Személyesen részt vehet az Egyesület közgyűlésének munkájában, egyéb ülésein, rendezvényein.

Javaslatokat, indítványokat tehet, intézkedéseket kezdeményezhet.

Igénybe veheti az Egyesület szolgáltatásait, élhet a tagságot megillető kedvezményekkel.

Jogosult betekinteni az Egyesület valamennyi iratába, ha ez a személyiségi jogokat és az Egyesület gazdasági érdekeit nem sérti.

 

2. A rendes tag kötelezettségei:

Aktívan működjék közre az Egyesület céljainak megvalósításában.

Tartsa be az Egyesület alapszabályának rendelkezéseit.

Rendszeresen fizesse be a tagdíjat.

Használhatja a GOE emblémáját, hivatkozhat a GOE tagságára, de nem nyilatkozhat az Egyesület nevében.

 

3. A pártoló tag jogai:

A közgyűlésen tanácskozási joggal vesz részt, tisztségviselővé nem választható..

Javaslat tételi joga van.

Jogosult az Egyesület szolgáltatásainak igénybevétele.

 

4. A pártoló tag kötelezettségei:

Az Egyesület célkitűzései megvalósításának elősegítése.

Tagdíj fizetése.

 

5. A tiszteletbeli tag jogai:

A tanácskozási joggal való részvétel az Egyesület közgyűlésén és rendezvényein. Tisztségviselővé nem választható.

Az Egyesület szolgáltatásainak igénybevétele.

Információkra és szavazatra nem jogosult.

 

6. Ahol az Alapszabály tagot nevez meg, ezalatt rendes tagot kell érteni.

 

  A tagság megszűnése

 

1./ A rendes tagság megszűnik

kilépéssel,

törléssel,

kizárással (ha a tag 3 hónapig nem tesz eleget tagdíjfizetési kötelezettségének, a kizárás automatikus) vagy

jogi személy esetén a tagszervezet megszűnésével.

 

2. A rendes tag és a pártoló tag az Egyesületből írásbeli bejelentéssel bármikor kiléphet.

 

3. Az Egyesület elnöksége határozattal kizárhatja azt a rendes tagot, illetve pártoló tagot, aki az Egyesület céljainak megvalósítását jelentősen veszélyezteti, vagy azzal ellentétes magatartást tanúsít. A kizárást kimondó határozat ellen a kézhezvételtől számított 15 napon az Egyesület közgyűlésénél lehet fellebbezni. A fellebbezésnek halasztó hatálya van.

 

4. Az Egyesület elnöksége határozattal törölheti a tagok sorából azt a tagot, aki a tagra vonatkozó alapszabályi rendelkezéseknek nem felel meg, vagy a tagsági díjjal írásbeli felszólítás ellenére, három hónapnál tovább hátralékban van. A törlést kimondó határozat ellen 15 napon belül az Egyesület közgyűléséhez lehet fellebbezni. A fellebbezésnek halasztó hatálya van.

 

5. Az Egyesület elnöksége határozattal törölheti a tagok sorából azt a tiszteletbeli tagot, aki a tevékenységével, magatartásával érdemtelenné vált az Egyesületi tagságra. A törlést kimondó határozat ellen 15 napon belül az Egyesület közgyűléséhez lehet fellebbezni. A fellebbezésnek halasztó hatálya van.

 

.6. A tag ellen jogkövetkezmény, ide értve különösen a tagdíj meg nem fizetésének a jogkövetkezményeit is, kizárólag akkor érvényesíthető, ha erre előzőleg a jogorvoslati lehetőségekre is kiterjedően, írásbeli formában figyelmeztették.

 

 

V.

Az Egyesület szervei

 

1. Az Egyesület szervei:

Közgyűlés,

Elnökség (elnök és elnökségi tagok 3 fő),

 

2. Az Egyesületet bel- és külföldi kapcsolataiban az elnök, vagy az elnökség által kijelölt személy képviseli.

 

3. Az Egyesület ügyintézésért valamint pénzügyi tevékenységéért az elnökség, felelős.

 

 

VI.

A Közgyűlés

 

1. Az Egyesület legfőbb szerve a Közgyűlés. A Közgyűlésen a tagok vesznek részt. A Közgyűlésben a jogi személyiséggel rendelkező tagokat delegált személyek képviselik. Minden jogi személyiséggel rendelkező tag egy fő delegálására jogosult. A tag jogait kijelölt képviselője útján is gyakorolhatja. A Közgyűlés bárki számára- nyilvános.

 

2. A Közgyűlés kizárólagos hatáskörébe tartozik:

 

az Egyesület alapszabályának megállapítása, módosítása,

döntés más szervezethez történő csatlakozásról, vagy egyesülésről, vagy szétválásról,

az Elnökség, az Elnök és Felügyelő Bizottság megválasztása és visszahívása,, díjazásának a megállapítása,

döntés külföldi szövetségi kapcsolat létesítéséről,

döntés az Egyesület feloszlatásáról, a megszűnő Egyesület vagyonáról,

döntés azokban az ügyekben, amelyeket az Alapszabály a Közgyűlés kizárólagos hatáskörébe utal,

a tagdíj mértékének megállapítása,

az Egyesület két Közgyűlés közötti időszakra terjedő tevékenységének megállapítása az elnökség előterjesztése alapján, valamint az erről szóló beszámoló elfogadása,

éves költségvetés, az egyesületi gazdálkodási tevékenység fő irányainak meghatározása, valamint az esetleges alapítványrendelés elhatározása,

más Egyesülettel való egyesülés kimondása,

szakosztályok/bizottságok létesítése és szakosztályi/bizottsági Elnökök megválasztása,

döntés minden olyan ügyben, amit jogszabály, alapszabály a Közgyűlés hatáskörébe utal, vagy amelyet az Elnök a Közgyűlés elé terjeszt,

A tagsági jogviszony kérdésében hozott határozat elleni fellebbezés elbírálása,

az Egyesület költségvetési és gazdálkodási, szervezeti és működési szabályzatának megalkotása.

Az Egyesület éves beszámolójának, ezen belül az ügyvezető szervnek az Egyesület vagyoni helyzetéről szóló jelentésének megállapítása és elfogadása

A vezető tisztségviselő, ha tisztségét munkaviszonyban látja el, felett a munkáltatói jogkör gyakorlása,

Az olyan szerződés megkötésének jóváhagyása, amelyet az egyesület saját tagjával, vezető tisztségviselőjével, a felügyelőbizottság tagjával vagy ezek hozzátartozójával köt;

A jelenlegi és korábbi egyesületi tagok, a vezető tisztségviselők és a felügyelőbizottsági tagok vagy más egyesületi szervek tagjai elleni kártérítési igények érvényesítéséről való döntés;

A választott könyvvizsgáló megválasztása, visszahívása és díjazásának megállapítása; és a végelszámoló kijelölése.

 

3. A Közgyűlést évente legalább egy alkalommal – az éves beszámoló és a közhasznúsági jelentés elfogadására -, vagy szükség szerint kell összehívni. Összehívását az Elnök rendeli el, és a végrehajtásáról is az Elnök gondoskodik. A tagok 1/3-ának indoklással előterjesztett javaslatára, vagy a törvényességi felügyeletet ellátó szerv írásbeli kezdeményezésére a Közgyűlést össze kell hívni.

            

Az Elnökség köteles a közgyűlést összehívni a szükséges intézkedések megtétele céljából, ha

a) az egyesület vagyona az esedékes tartozásokat nem fedezi;

b) az egyesület előreláthatólag nem lesz képes a tartozásokat esedékességkor teljesíteni; vagy

c) az egyesület céljainak elérése veszélybe került.

A fenti rendelkezések alapján összehívott közgyűlésen a tagok kötelesek az összehívásra okot adó körülmény megszüntetése érdekében intézkedést tenni vagy az egyesület megszüntetéséről dönteni.

4. A Közgyűlésre minden tagot írásbeli meghívó küldésével kell meghívni, továbbá a Közgyűlésről szóló hirdetményt az Egyesület székhelyén is ki kell függeszteni. A meghívónak illetve a hirdetménynek tartalmaznia kell a Közgyűlés helyét és idejét és a tárgyalandó napirendi pontokat. A Közgyűlést az Egyesület székhelyén kívül, az Elnökség által meghatározott helyen is meg lehet tartani.

 

5. A meghívókat a tagoknak úgy kell kiküldeni, ajánlott levélben, vagy visszaigazolható e mail-ben, hogy azok a Közgyűlés időpontját legalább 15 nappal megelőzően a tagokhoz megérkezzenek. Ha a Közgyűlés ülését nem szabályszerűen hívták össze, az ülést akkor lehet megtartani, ha az ülésen valamennyi részvételre jogosult jelen van, és egyhangúlag hozzájárul az ülés megtartásához.

 

6. A Közgyűlés határozatképes, ha a szabályszerű értesítés után az Egyesület tagjainak 50 %-a és még 1 fő jelen van. Határozatképtelenség esetén az ismételten összehívott Közgyűlés (amelyet az elhalasztott közgyűlést követő minimum 30 percen túlra lehet összehívni, azonos napirenddel) a megjelentek számára való tekintet nélkül határozatképes. Az ismételt közgyűlés időpontja, valamint az a jogkövetkezmény, hogy a megismételt közgyűlés a megjelentek számától függetlenül határozatképes, az eredeti meghívóban is feltüntetendő.

 

7. A Közgyűlés határozatait egyszerű szótöbbséggel hozza. Tag törléséhez minősített többség, a jelenlevő tagok kétharmados többsége szükséges.

 

8. A határozat meghozatalakor nem szavazhat az,

a) akit a határozat kötelezettség vagy felelősség alól mentesít vagy a jogi személy terhére másfajta előnyben részesít;

b) akivel a határozat szerint szerződést kell kötni;

c) aki ellen a határozat alapján pert kell indítani;

d) akinek olyan hozzátartozója érdekelt a döntésben, aki a jogi személynek nem tagja vagy alapítója;

e) aki a döntésben érdekelt más szervezettel többségi befolyáson alapuló kapcsolatban áll; vagy

f) aki egyébként személyesen érdekelt a döntésben.

 

9. A szavazás minden kérdésben (kivéve a személyi döntéseket) nyílt. Bármely szavazásra jogosult tag indítványára (annak elfogadása esetén) titkos, vagy minősített szavazás is tartható. Személyi kérdésekről minden esetben titkos szavazást kell tartani.

 

10. A Közgyűlés levezetése és a jegyzőkönyv:

 

a.) A Közgyűlés levezető elnöke az Egyesület elnöke. Akadályoztatása esetén, vagy kérésére a Közgyűlés az Elnökség valamely tagját megválaszthatja levezető elnöknek.

 

b.) A Közgyűlés jegyzőkönyv vezetője, valamint a közgyűlés egyéb tisztségviselői, mint pl. jegyzőkönyv hitelesítők, a jelenlévő tagok szóbeli javaslata, tisztségviselők választása esetén a szavazat számlálók a jelenlévő tagok titkos szavazata alapján kerülnek megválasztásra. A szavazatszámlálók megválasztása a jelenlévő tagok egyszerű többségének a szavazata alapján történik.

 

c.) A Közgyűlésen jelenlévő tagok jelenléti ívet írnak alá.

 

d.) A Közgyűlésen minden szavazást megelőzően meg kell állapítani a határozatképességet, amelyet a jelenlévő tagok megszámlálásával a levezető elnök, valamint a jegyzőkönyvvezető együttesen állapít meg.

 

e.) A Közgyűlés nyílt szavazással hozott határozatával elfogadja a tárgyalandó napirendi pontokat, valamint azok tárgyalási sorrendjét. A közgyűlési meghívó kézbesítésétől vagy közzétételétől számított, 5 nap határidőn belül a tagok és az egyesület szervei a közgyűlést összehívó szervtől vagy személytől a napirend kiegészítését kérhetik, a kiegészítés indokolásával. A napirend kiegészítésének tárgyában a közgyűlést összehívó szerv vagy személy jogosult dönteni. Ha a napirend kiegészítése iránti kérelemről a közgyűlést összehívó szerv vagy személy nem dönt vagy azt elutasítja, a közgyűlés a napirend elfogadásáról szóló határozat meghozatalát megelőzően külön dönt a napirend kiegészítésének tárgyában.

 

f.) A közgyűlésen a szavazás nyílt szavazással, kézfeltartással történik. Ez alól kivétel az Egyesület tisztségviselőinek a megválasztása. Az Egyesület tisztségviselőinek a megválasztása az alábbiképpen történik:

- A Közgyűlésen jelenlévő tagok titkos szavazással két fő szavazatszámláló bizottságot, valamint két fő jelölőbizottságot választanak. A jelölőbizottság minden tisztségre legalább két fő jelöltet állít az Egyesület rendes tagjai közül.

- A tisztségviselők megválasztása titkos szavazással történik.

- A szavazatszámláló bizottság felbontja a szavazatokat tartalmazó borítékokat, és jegyzőkönyv felvétele mellett megszámlálja a szavazatokat. A jegyzőkönyvben a borítékok felbontásának az ideje, helye, valamint az egyes jelöltekre történő érvényes szavazatok száma kerül rögzítésre.

- A szavazat akkor érvényes, ha a borítékban található lapra kizárólag egy, az adott tisztségre jelölt személy neve kerül felírásra.

- A könyvvizsgáló megválasztása a tisztségviselők választására vonatkozó általános szabályok alól kivételt képez. Amennyiben az Egyesületnek könyvvizsgálót kell választania, azt egyszerű többséggel, nyílt szavazással teszi.

- Tisztségviselőnek csak olyan személy választható meg, aki az Alapszabály, valamint a vonatkozó jogszabályok, értve ez alatt különösen a EcTv.-t, valamint a Ptk.-t, vonatkozó előírásainak, különösen az összeférhetetlenségi szabályoknak megfelel, valamint kizáró ok és egyéb akadály vele szemben nem merül fel. Fenti akadályokat a jelölés kihirdetését követően vizsgálja a Közgyűlés, illetve a jelölt köteles arról nyilatkozni, hogy megválasztása esetén a tisztséget elfogadja, és vele szemben összeférhetetlenség, illetve kizáró ok nem áll fenn.

-

g.) A Közgyűlésről jegyzőkönyvet kell készíteni.

 

A jegyzőkönyv tartalmazza:

§ a Közgyűlés helyét és idejét,

§ a Közgyűlés levezető elnökének, a jegyzőkönyvvezetőnek és a két jegyzőkönyv hitelesítőnek a nevét és aláírását,

§ a Közgyűlés fontosabb eseményeit az elhangzott indítványokat, az indítványozó nevének a feltüntetésével,

§ a határozati javaslatokat, az azokra leadott szavazatok, ellenszavazatok és tartózkodások számát,

§ a Közgyűlés meghozott határozatait, és igény esetén a kisebbségi véleményt.

§

h.) A meghozott határozatokat a szavazást követően ki kell hirdetni a Közgyűlésen, valamint a Közgyűlési Határozatok Tárába fel kell venni megjelölve a döntések pontos tartalmát, idejét, hatályát, a mellette és ellene szavazók számarányát, nyílt szavazás esetén a szavazók személyét.

i.) A közgyűlés jegyzőkönyve írásban készül hangfelvétel, vagy video felvétel alapján.

 

j.) A Közgyűlés jegyzőkönyvének hiteles példányát, a jelenléti ívet, a meghívás dokumentumait, a Közgyűlésről készült hang és/vagy videofelvételt az Egyesület irodájában meg kell őrizni. A Közgyűlés jegyzőkönyvét a honlapra is fel kell tenni.

 

VII.

Az Elnökség

 

1. Az Elnökség az Egyesület operatív és koordináló testülete. Feladata a Közgyűlések közti időszakban a Közgyűlés határozatainak megfelelően az Egyesület működésének az irányítása. Az Elnökség ülései bárki számára nyilvánosak. Az Elnökség tagjai tevékenységüket társadalmi jelleggel, ellenszolgáltatás nélkül végzik.

 

2. Az Elnökség elnökből és az elnökségbe választott további két tagból áll. Az Elnököt és az elnökség tagjait a Közgyűlés választja meg, illetve hívhatja vissza. Az Egyesület elnökségi tagjai olyan magyar állampolgárok lehetnek, akik nincsenek eltiltva a közügyek gyakorlásától és nem állnak cselekvőképességüket korlátozó gondnokság alatt.

            

           Az Elnökség tagjait az alábbi esetekben lehet visszahívni:

 

- Az Elnökségi tag cselekvőképessége megszűnt, vagy korlátozásra került.

- Jogerősen szabadságvesztés büntetést szabtak ki vele szemben.

- Foglalkozás gyakorlásától jogerős ítélettel eltiltásra került,

- Közügyek gyakorlásától eltiltásra került,

- Összeférhetetlenség merült fel, amely okot annak felmerülésétől számított 30 napon belül nem szüntetett meg,

- Az Alapszabálynak az elnökségi tagságról szóló rendelkezéseinek nem felel meg.

 

3. Az Elnökség feladatai:

 

a) az egyesület napi ügyeinek vitele, az ügyvezetés hatáskörébe tartozó ügyekben a döntések meghozatala;

b) a beszámolók előkészítése és azoknak a közgyűlés elé terjesztése;

c) az éves költségvetés elkészítése és annak a közgyűlés elé terjesztése;

d) az egyesületi vagyon kezelése, a vagyon felhasználására és befektetésére vonatkozó, a közgyűlés hatáskörébe nem tartozó döntések meghozatala és végrehajtása;

e) az egyesület jogszabály és az alapszabály szerinti szervei megalakításának és a tisztségviselők megválasztatásának előkészítése;

f) a közgyűlés összehívása, a tagság és az egyesület szerveinek értesítése;

g) az ügyvezető szerv által összehívott közgyűlés napirendi pontjainak meghatározása;

h) részvétel a közgyűlésen és válaszadás az egyesülettel kapcsolatos kérdésekre;

i) a tagság nyilvántartása;

j) az egyesület határozatainak, szervezeti okiratainak és egyéb könyveinek vezetése;

k) az egyesület működésével kapcsolatos iratok megőrzése;

l) az egyesületet érintő megszűnési ok fennállásának mindenkori vizsgálata és annak bekövetkezte esetén az e törvényben előírt intézkedések megtétele; és

m) az alapszabály felhatalmazása alapján a tag felvételéről való döntés.

 

 

 4. Az Elnökség állandó tanácskozási jogú meghívottai, de szavazati joguk nincs

 

a)           a Felügyelő Bizottság elnöke és tagja, amennyiben az Egyesületnél ilyen működik.

A tanácskozások minden esetben nyilvánosak.

 

5. Az Elnökség szükség szerint, de legalább negyedévente egyszer ülésezik. Üléseit az Elnök hívja össze és vezeti. Az ülésre minden tagot írásbeli, ajánlott levélben, vagy visszaigazolható e mail-ben megküldött meghívó küldésével kell meghívni, továbbá az Elnökségi Ülésről szóló hirdetményt az Egyesület székhelyén is ki kell függeszteni. A meghívónak illetve a hirdetménynek tartalmaznia kell az Elnökségi Ülés helyét és idejét és a tárgyalandó napirendi pontokat. Az Elnökség határozatképes, ha azon valamennyi tagja részt vesz.. Az Elnökség határozatait nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel hozza.

                                                                                                                               

6. A határozat meghozatalakor nem szavazhat az,

a) akit a határozat kötelezettség vagy felelősség alól mentesít vagy a jogi személy terhére másfajta előnyben részesít;

b) akivel a határozat szerint szerződést kell kötni;

c) aki ellen a határozat alapján pert kell indítani;

d) akinek olyan hozzátartozója érdekelt a döntésben, aki a jogi személynek nem tagja vagy alapítója;

e) aki a döntésben érdekelt más szervezettel többségi befolyáson alapuló kapcsolatban áll; vagy

f) aki egyébként személyesen érdekelt a döntésben.

 

7. Rendkívüli ülés összehívását az Elnökség bármely tagja kezdeményezheti. Haladéktalanul össze kell hívni az Elnökséget, ha azt az Elnökség tagjainak legalább egyharmada (2 fő) , kéri.

 

8. Az Elnökségi ülésekről emlékeztetőt kell készíteni, mely a határozatokat a szavazatszámmal együtt tartalmazza. Az emlékeztetőt a levezető elnök, és a hitelesítőnek megválasztott elnökségi tag hitelesíti.

 

9. Az Elnökség határozatait az Elnökségi Határozatok Tárában kell felvenni, megjelölve a döntések pontos tartalmát, idejét, hatályát, a mellette és ellene szavazók számarányát, nyílt szavazás esetén a szavazók személyét. Az Elnökségi Határozatok Tárának vezetéséről az Egyesület elnöke gondoskodik.

 

10. Az Elnökség tagjai nem lehetnek egymásnak közeli hozzátartozói.

 

11. Az Elnök és az Elnökség megbízatása 3 év határozott időre szól munkájukat társadalmi megbízásként láják el.

 

VIII.

Az Elnök

 

1. Az elnök a megbízását díjazás nélkül látja el.

 

2. Az Elnök a Közgyűlés által az Egyesület önálló képviseletére megválasztott tisztségviselő. Tevékenységével a Közgyűlésnek tartozik felelősséggel, aminek minden Közgyűlésen beszámolni köteles.

 

3. Összehívja a Közgyűlést, ellátja az elnöki teendőket, összehívja és vezeti az Elnökség üléseit.

 

4. Irányítja az Egyesület tevékenységét két elnökségi ülés között. Dönt mindazon kérdésekben, amelyeket az Alapszabály, vagy más szabályzatok nem soroltak más szerv kizárólagos hatáskörébe.

 

5. Az Elnök kapcsolatot tart, illetve koordinálja a kapcsolattartást a tagokkal, a kormányzati, közigazgatási, önkormányzati, egyéb társadalmi és civil szervezetekkel..

 

6. Az Egyesület elnöke, mint az Egyesület képviseleti tisztségviselője magyar állampolgár, aki nincs eltiltva a közügyek gyakorlásától és nem áll cselekvőképességét korlátozó gondnokság alatt.

 

7. Az Elnököt távolléte esetén az Elnökség erre kijelölt tagja helyettesíti.

 

8. Az Elnök egyedül gyakorolja az Egyesület bankszámlája feletti aláírási, utalványozási jogot.

 

9. Az Elnök,.valamint az Elnökség tagjai a Ptk. Szabályai szerint vezető tisztségviselőnek minősülnek, így a vezető tisztségviselőre vonatkozó kizáró és összeférhetetlenségi szabályokat kell alkalmazni velük szemben. Ebből fakadóan:

A vezető tisztségviselő ügyvezetési feladatait személyesen köteles ellátni.

(4) Nem lehet vezető tisztségviselő az, akit bűncselekmény elkövetése miatt jogerősen szabadságvesztés büntetésre ítéltek, amíg a büntetett előélethez fűződő hátrányos következmények alól nem mentesült.

(5) Nem lehet vezető tisztségviselő az, akit e foglalkozástól jogerősen eltiltottak. Akit valamely foglalkozástól jogerős bírói ítélettel eltiltottak, az eltiltás hatálya alatt az ítéletben megjelölt tevékenységet folytató jogi személy vezető tisztségviselője nem lehet.

(6) Az eltiltást kimondó határozatban megszabott időtartamig nem lehet vezető tisztségviselő az, akit eltiltottak a vezető tisztségviselői tevékenységtől.

 

- Vezető tisztségviselő az a nagykorú személy lehet, akinek cselekvőképességét a tevékenysége ellátásához szükséges körben nem korlátozták.

- A vezető tisztségviselő ügyvezetési feladatait személyesen köteles ellátni.

- Nem lehet vezető tisztségviselő az, akit bűncselekmény elkövetése miatt jogerősen szabadságvesztés büntetésre ítéltek, amíg a büntetett előélethez fűződő hátrányos következmények alól nem mentesült.

- Nem lehet vezető tisztségviselő az, akit e foglalkozástól jogerősen eltiltottak. Akit valamely foglalkozástól jogerős bírói ítélettel eltiltottak, az eltiltás hatálya alatt az ítéletben megjelölt tevékenységet folytató jogi személy vezető tisztségviselője nem lehet.

- Az eltiltást kimondó határozatban megszabott időtartamig nem lehet vezető tisztségviselő az, akit eltiltottak a vezető tisztségviselői tevékenységtől.

 

10. Az Elnök megbízatása 3 év határozott időre szól, és meghosszabbítható.

 

IX.

Az egyesület gazdálkodása

 

1. A tagok által befizetett tagdíjak, valamint minden, az Egyesület célját szolgáló befizetés az Egyesület vagyonát képezi. Az Egyesület vagyona oszthatatlan. Az Egyesületi tagság bármilyen módon történő megszűnése esetén a tagot az Egyesület vagyonából semmilyen térítés nem illeti meg.

 

2. Az Egyesület a tagdíjakkal, a pártoló tagok által rendelkezésre bocsátott anyagi eszközökkel és az esetleges gazdálkodási tevékenységből befolyt összeggel gazdálkodik. Az Egyesület gazdálkodása során elért eredményét nem osztja fel, annak felhasználása kizárólag az egyesületi célok elérése érdekében történhet. Az Egyesület gazdálkodása során nyereségre nem törekszik.

 

3. Az egyesület az egyesületi cél megvalósításával közvetlenül összefüggő gazdasági tevékenység végzésére jogosult

 

4. A tagok havonta, vagy ahogy az anyagi lehetőségei engedi, kötelesek tagdíjat fizetni, melynek mértékét a Közgyűlés (2/3-os szótöbbséggel hozott határozatával) állapítja meg és hagyja jóvá.

 

6. A tagdíjakat az Egyesület elsősorban fenntartási, ügyviteli költségek, valamint az Egyesületet terhelő járulékok és adók megfizetésére használja fel.

 

7. Az Egyesület éves költségvetés alapján gazdálkodik. A gazdálkodás rendjére az egyesületek gazdálkodására vonatkozó szabályok irányadók.

 

8. Az Egyesület gazdálkodásáról olyan nyilvántartást köteles vezetni, amelyből gazdálkodási tevékenysége nyomon követhető, a tagok által bármikor ellenőrizhető.

 

9, Az Egyesület tartozásaiért saját vagyonával felel. A tagok (a tagdíj fizetésén kívül) az Egyesület tartozásáért saját vagyonukkal nem felelnek.

 

10. Az Egyesület nevében vagy javára történő adománygyűjtés nem járhat az adományozók illetőleg más személyek zaklatásával, a személyhez fűződő jogok és az emberi méltóság sérelmével.

 

11. Az Egyesület címére juttatott adományokat könyv szerinti értéken, ennek hiányában a szokásos piaci áron kell nyilvántartásba venni.

 

12. Az Egyesület váltót illetve más hitelviszonyt megtestesítő értékpapírt nem bocsáthat ki.

 

X.

A tagdíj

 

1. A tagdíj mértékét a Közgyűlés állapítja meg 2/3-os többséggel.

 

2. A tiszteletbeli tagoknak tagdíjfizetési kötelezettsége nincs.

 

XI.

Az Egyesült megszűnése

 

1. Az Egyesület megszűnik, ha

 

feloszlását a Közgyűlés 2/3-os többséggel kimondja

más társadalmi szervezettel egyesül

feloszlatással

megszűnésének megállapításával.

Ha az egyesület megvalósította célját vagy az egyesület céljának megvalósítása lehetetlenné vált, és új célt nem határoztak meg

az egyesület tagjainak száma hat hónapon keresztül nem éri el a tíz főt.

 

2. Az Egyesület megszűnése esetén vagyonáról a Közgyűlés rendelkezik. A megszűnéssel kapcsolatosan az Elnök jár el. Az Egyesület vagyonát csak céljaival összhangban lehet felhasználni.

 

 

XII.

Az Egyesület nyilvánossága

 

1. Az Egyesület a működés módját, a szolgáltatások igénybevételének módját, valamint a beszámolói közléseket az Egyesület székhelyén történő kifüggesztéssel hozza nyilvánosságra.

 

2. Az Egyesület működésével kapcsolatban keletkezett iratokba az Elnökkel előre egyeztetett időpontban bárki betekinthet, saját költségére másolatot készíthet. A kérelem történhet írásban, telefonon, faxon, e-mailben. Az Elnök a tudomására jutástól számított 3 napon belül köteles a kérésnek eleget tenni.

 

XIII.

Összeférhetetlenségi szabályok

 

 

1. Nem lehet könyvvizsgáló az Egyesület alapítója, illetve tagja. Nem választható könyvvizsgálónak az Egyesület vezető tisztségviselője, a FB tagja, valamint ezek közeli hozzátartozója, továbbá az Egyesület munkavállalója e minőségének megszűnésétől számított 3 évig.

 

2. Ha a könyvvizsgáló gazdálkodó szervezet, a személyi összeférhetetlenségi szabályokat a könyvvizsgálói tevékenységet végző személyeken kívül a gazdálkodó szervezet minden tagjára, vezető tisztségviselőjére és vezető állású munkavállalójára is alkalmazni kell.

 

3.A könyvvizsgálatért felelő személy az Egyesület számára más megbízás alapján munkát nem végezhet, és a gazdálkodó szervezet is csak akkor láthat el más feladatot, ha a megbízás tárgya nem érinti a könyvvizsgálónak e feladatait.

 

4. Külön törvény a könyvvizsgálóval szemben más összeférhetetlenségi szabályt is megállapíthat.

 

XIV.

Záró rendelkezések

 

1. Az Alapszabályban nem szabályozott kérdésekben a 2013. évi V. Tv. (Ptk.), valamint a 2011. évi CLXXV Tv. (EcTv.) rendelkezései az irányadók.

2. Az Egyesület a Budapest Környéki Törvényszéktől kéri a nyilvántartásba vételét.

 

Jelen alapszabály módosítást az Egyesület a 2016. január 12. napján tartott Közgyűlése fogadta el.

 

Veresegyház, 2016. január 12.

 

 

                                                                                        

                                                                                                    Elnök.